Reklamační řád
Reklamační řád
- BP Design, s.r.o., se sídlem U Prašné brány 1078/1, Staré Město, 110 00 Praha 1, IČO: 480 36 102, DIČ: CZ 480 36 102, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka č. 15071 jako výhradní prodejce nábytku Ligne Roset pro Českou republiku (dále jen „Prodejce“) vydává v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) tento Reklamační řád.
- Tento Reklamační řád popisuje, jakým způsobem postupovat při reklamaci zboží pořízeného od Prodejce.
- Tento Reklamační řád je nedílnou součástí VOP a OP pro internetový prodej.
- Kupující je povinen se seznámit s tímto reklamačním řádem a postupovat v souladu s ním. Uzavřením kupní smlouvy kupující souhlasí s tímto Reklamačním řádem. Kupující je rovněž povinen poskytnout nutnou součinnost při postupování dle Reklamačního řádu.
- Na základě ustanovení § 2161 a 2161a občanského zákoníku Prodejce odpovídá za to, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí Kupujícím, pokud Prodejce neprokáže opak nebo ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje.
- Spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady v době 24 měsíců od dodání a převzetí zboží s výjimkou položek zvláště jmenovaných v nabídce a s výjimkou zboží použitého, kdy lhůta činí 12 měsíců. Pro podnikatele je záruční doba stanovena konkrétním dovozcem zboží do ČR. Podnikateli bude doba pro uplatnění práv z vad oznámena v rámci kontraktačního jednání. Podnikatel má povinnost vadu vytknout po zjištění bez zbytečného odkladu, nebo bezodkladně poté, co vadu mohl zjistit.
- Kupující věc podle možnosti prohlédne co nejdříve po jejím převzetí v souladu s § 2104 občanského zákoníku, nejpozději do 24 hodin po jejím převzetí, a přesvědčí se o jejích vlastnostech a množství.
- Reklamaci je možné uplatnit písemně nebo e-mailem na adrese prague@ligne-roset.cz a Kupující povinen jednoznačně určit, k jakému zboží se vztahuje (uvedení čísla faktury/dodacího listu, kódu zboží, popis vady, fotografie).
- Prodejce navrhne řešení reklamace nejpozději do 7 dnů od uplatnění reklamace, a to buď formou opravy zboží na místě, opravy u výrobce, výměnou zboží nebo poskytnutím dodatečné slevy. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. V případě opravy u výrobce v zahraničí se lhůta pro odstranění vady stanoví dohodou obou stran.
- Záruka se vztahuje na vady vzniklé na konstrukci, mechanice a použitých materiálech, nevztahuje se na kratší životnost výrobku a na vady způsobené zejména:
- používáním produktu způsobem, pro který nebyl určen, vyroben a testován;
- používáním produktu v podmínkách, které neodpovídají svými parametry parametrům uvedeným v dokumentaci ke zboží;
- běžným opotřebením;
- nevhodnou manipulací, pádem, úderem deformací;
- neoprávněným zásahem do konstrukce nebo mechaniky, opravami prováděnými nezaškoleným personálem;
- nerespektováním „Návodu k použití“, pokud byl předložen;
- pro které byla poskytnuta sleva;
- neodbornou montáží nebo neodborným uvedením zboží do provozu;
jedná-li se o vadu, kterou musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy.
- Kupující má právo na:
- odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci;
- odstranění vady opravou věci;
- přiměřenou slevu z kupní ceny;
- odstoupení od smlouvy.
vždy, pokud jde o vadné plnění vzniklé podstatným porušením smlouvy. Kupující sdělí Prodejci, jakou možnost si zvolil a bez souhlasu Prodejce volbu nemůžu změnit. Pokud nejde o podstatné porušení smlouvy, má Kupující právo na odstranění vady, nebo přiměřenou slevu z kupní ceny.
- Reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 kalendářních dní ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodejce s Kupujícím nedohodnou jinak. Po uplynutí této lhůty má Kupující právo požadovat slevu z kupní ceny, nebo může od Smlouvy odstoupit.
- Po uznání důvodů k reklamaci se Prodejce s Kupujícím dohodne na způsobu předání zboží. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy Prodejce obdržel od Kupujícího reklamované zboží.
- Běh lhůty pro vyřízení reklamace je pozastaven v případě, že Prodejce neobdržel veškeré podklady potřebné pro vyřízení reklamace (části zboží, jiných podkladů apod.). Prodejce je povinen si vyžádat doplnění podkladů od Kupujícího v nejkratší možné době. Lhůta je od tohoto data pozastavena až do dodání vyžádaných pokladů Kupujícím.
- Pokud je potřeba zaslat zboží Prodejci za účelem reklamace, Kupující je povinen psi počínat tak, aby bylo zboží zabaleno do vhodného a dostatečně chránícího obalového materiálu vyhovujícího nárokům přepravy křehkého zboží, a to včetně veškerého příslušenství a označí zásilku příslušnými symboly.
- Prodejce po řádném vyřízení reklamace vyzve Kupujícího k převzetí zboží.
- Pokud zákazníkovi vznikne povinnost převzít reklamované zboží zpět od prodávajícího, bez ohledu na způsob vyřízení reklamace, je zákazník bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 10 dnů ode dne vyřízení reklamace, povinen
- zboží od prodávajícího převzít (v místě, na kterém zboží prodávajícímu předal, pokud se s prodávajícím nedohodne na jiném místě převzetí); nebo
- udělit prodávajícímu souhlas s jeho likvidací na náklady prodávajícího. Takovýmto souhlasem se zákazník zbavuje povinnosti zboží převzít.
- V případě, že zákazník zboží v souladu s ustanovením článku 15 nepřevezme, ani neudělí souhlas s jeho likvidací, je prodávající v pozici uschovatele (§ 2120 odst. 1 Občanského zákoníku) a na právní vztah zákazníka a prodávajícího se použijí přiměřeně ustanovení zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník v platném znění, o smlouvě o úschově (§ 2402 a násl. Občanského zákoníku). Prodávající je oprávněn účtovat zákazníkovi za úschovu zboží částku ve výši 50,- Kč za každý, byť i jen započatý, den úschovy. Po marném uplynutí uvedené doby může prodávající též:
- zboží prodat na účet zákazníka za podmínek dle § 2126 občanského zákoníku a výtěžek z prodeje vydat zákazníkovi; nebo
- odstoupit od kupní smlouvy na dodání zboží zákazníkovi a vrátit zákazníkovi kupní cenu zboží.
Výtěžek z prodeje nebo vrácenou kupní cenu snížené o skladné a případně účelně vynaložené náklady spojené s prodejem zboží prodávající uhradí převodem na bankovní účet zákazníka, je-li prodávajícímu znám nebo, není-li prodávajícímu znám bankovní účet zákazníka, ponechá na interním účtu prodávajícího jako pohledávku zákazníka s označením jména zákazníka a tohoto vyzve k převzetí (popř. sdělení bankovního účtu pro vydání); tato pohledávka se neúročí. Nárok prodávajícího na náhradu škody ani její výše tím nejsou dotčeny.
- Při jakékoli návštěvě servisního technika u Kupujícího musí být vyhotoven protokol o zjištěných závadách a formě jejich odstranění. Bez takovéhoto protokolu nebude na návštěvu servisního technika brán Prodejcem zřetel.
- Prodejce vydá Kupujícímu písemné potvrzení o uplatnění reklamace, kdy byla uplatněna, co bylo jejím obsahem a jaký způsob vyřízení Kupující požaduje. Dále Prodejce vydá potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání. Pro případ zamítnuté reklamace Prodejce vydá písemné odůvodnění. Tato povinnost se vztahuje i na 3. osoby provádějící opravy.
- V případě, že Kupující není spokojen s vyřízením reklamace, může požádat Prodejce o přešetření reklamace.
- Ustanovení tohoto reklamačního řádu odstavce 5, 11, 12 a 18 se nevztahují na případy, kdy je Kupujícím podnikatel. V tomto případě odpovídá Prodejce pouze za vady dle občanského zákoníku s tím, že případnou záruku za jakost, délku záruční doby a odchylná ujednání od občanského zákoníku si ujednají smluvní strany ve Smlouvě.
- V případech, kdy je Kupujícím podnikatel a předmět reklamace se nachází mimo území České republiky, Kupující nese náklady oprávněné reklamace vynaložené na dopravu a ubytování osob posuzujících oprávněnost reklamace a osob provádějících opravu předmětu reklamace. Pokud se jedná o reklamaci neoprávněnou, Kupující nese veškeré náklady vynaložené Prodejcem v souvislosti s reklamací.
- Prodejce si vyhrazuje právo na změnu tohoto reklamačního řádu, která nabude účinnosti nejdříve dnem uveřejnění aktualizovaného znění reklamačního řádu.
- Tento Reklamační řád je platný a účinný od 06.08.2025.
