Obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky
I.
Obecná ustanovení
- BP Design, s.r.o., se sídlem U Prašné brány 1078/1, Staré Město, 110 00 Praha 1, IČO: 480 36 102, DIČ: CZ 480 36 102, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 15071 jako výhradní prodejce nábytku Ligne Roset pro Českou republiku (dále jen „Prodejce“) vydává v souladu s § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále jen „občanský zákoník“), tyto všeobecné obchodní podmínky pro prodej zboží (dále také jako „VOP“). Tyto VOP jsou vyhotoveny v českém jazyce.
- V těchto VOP se rozumí:
- Smlouvou kupní nebo jen Smlouvou smlouva uzavřená mezi Prodejcem, jako prodávajícím na straně jedné, a kupujícím, na straně druhé;
- Spotřebitelem každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s Prodejcem nebo s ní jinak jedná;
- Podnikatelem ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Za podnikatele je považován mj. pro účely ochrany spotřebitele také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele;
- Kupujícím spotřebitel nebo podnikatel, který uzavřel Smlouvu kupní s Prodejcem;
- Zánovním zbožím se rozumí zboží, které bylo Spotřebitelem vráceno do 14 dnů na základě práva na odstoupení od Smlouvy dle části VI. OP a nevykazuje známky vad či jiného poškození. Zánovním zbožím se rovněž rozumí zboží, které Prodejce má vystavené v obchodních prostorách.
- Distanční smlouvou je Smlouva uzavřená se Spotřebitelem dle § 1820 a násl. občanského zákoníku.
- Je-li smluvní stranou Podnikatel, řídí se vztahy pouze občanským zákoníkem, neužijí se ustanovení o Distančních smlouvách a dalších ustanovení týkajících se ochraně spotřebitele. Je-li smluvní stranou Spotřebitel, řídí se vztahy rovněž zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“).
- Tyto VOP jsou nedílnou součástí každého smluvního vztahu mezi Kupujícím a Prodejcem a upravují vztahy mezi nimi. Vztahy neupravené Smlouvou nebo těmito VOP se řídí občanským zákoníkem. Odchylná ujednání Smlouvy mají přednost před těmito VOP.
II.
Sdělení před uzavřením smlouvy
- Prodejce sděluje, že:
- pro Smlouvy uzavírané se Spotřebitelem dle § 1811 odst. 2 občanského zákoníku splnil vůči Spotřebiteli informační povinnost, když mu před uzavřením smlouvy sdělil
- údaje o své totožnosti, adresu sídla, telefonní číslo a adresu pro doručování elektronické pošty,
- označení zboží nebo služby a popis jejich hlavních vlastností v rozsahu odpovídajícím použitému prostředku komunikace a povaze zboží nebo služby,
- celkovou cenu zboží nebo služby včetně všech daní, poplatků a jiných obdobných peněžitých plnění,
- způsob platby, způsob a čas dodání nebo plnění,
- náklady na dodání, a pokud tyto náklady nelze stanovit předem, údaj, že mohou být dodatečně účtovány,
- údaj o existenci práv z vadného plnění, případně také o záruce za jakost, poprodejním servisu a jejich podmínkách,
- údaj o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku, má-li být smlouva uzavřena na dobu neurčitou, nebo má-li být závazek automaticky prodlužován.
III.
Uzavření smlouvy
- Prezentace zboží, kterou Prodejce provádí prostřednictvím internetových stránek www.ligne-roset-praha.cz, reklamních katalogů, prodejen jím provozovaných, na vyžádání Kupujícího nebo jakýmkoli jiným způsobem je pouze informativního charakteru a nejedná se o návrh na uzavření smlouvy. Prodejce není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně jí prezentovaného zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se proto nepoužije.
- Objednávka Kupujícího, která dostatečně specifikuje, jaké zboží má Kupující v úmyslu koupit (druh zboží, kupní cenu, případně další podmínky transakce), je návrhem na uzavření Smlouvy. Smlouva je uzavřena okamžikem přijetí objednávky Kupujícího ze strany Prodejce. Objednávka Kupujícího je po svém potvrzení archivována Prodejcem za účelem splnění Smlouvy a další evidence.
- Neujednaly-li si smluvní strany ve Smlouvě takovou náležitost, jež si sjednat měly, hledí se na takovou Smlouvu dle § 1726 občanského zákoníku jako na uzavřenou, lze-li zvláště k přihlédnutím k jejich následnému chování smluvních stran předpokládat, že by takovou Smlouvu ujednaly i bez této náležitosti. To však neplatí v případě, že některá ze stran dala již při uzavírání Smlouvy najevo, že dosažení shody o určité náležitosti je předpokladem uzavření Smlouvy.
- Prodejce vylučuje dle § 1740 odst. 3 občanského zákoníku možnost přijetí nabídky s dodatkem či jakoukoliv odchylkou vznesenou Kupujícím.
- Kupující je povinen převzít objednané zboží a zaplatit kupní cenu. S celkovou kupní cenou je Kupující srozuměn před uzavřením Smlouvy.
- Kupující je povinen se před uzavřením Smlouvy seznámit s těmito VOP a Reklamačním řádem a uzavřením Smlouvy potvrzuje, že s nimi souhlasí.
- Prodejce není povinen Smlouvu uzavřít, pokud je objednávka činěna s výhradou vyprodání zásob či ztrátou schopnosti plnit. V případě vyprodání zásob či ztráty schopnosti plnit je Prodejce od Smlouvy oprávněn odstoupit.
- Součástí plnění ze Smlouvy nejsou instalace zboží ani montáž, nevyplývá-li z konkrétní nabídky opak.
IV.
Platební podmínky
- Prodejce si vyhrazuje právo změny kupní ceny. Platná kupní cena je potvrzena Kupujícímu okamžikem potvrzení objednávky. Kupní cena je konečná, tj. včetně DPH, případně všech dalších daní a poplatků. Do kupní ceny nejsou zahrnuty další doplňkové služby, např. doprava nebo montáž, pakliže z konkrétní nabídky vyplývá opak. Prodejce je plátcem DPH.
- Případné slevy z kupní ceny zboží poskytnuté ze strany Prodejce Kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
- Kupující se zavazuje uhradit kupní cenu před převzetím zboží. Kupující může uhradit kupní cenu:
- platbou kartou či platbou v hotovosti při převzetí zboží v obchodních prostorách Prodejce u objednávky zboží, které je na skladě nebo jehož hodnota nepřesahuje Prodejcem stanovenou částku; nebo
- platbou kartou, platbou v hotovosti anebo platbou převodem na účet při dodání zboží na fakturu se splatností 7 dnů po předchozím schválení ze strany Prodejce.
- Společně s kupní cenou je Kupující povinen zaplatit Prodejci také náklady spojené s dodáním zboží (doprava, manipulace a montáž zboží, případně náklady na vynucené skladování) ve smluvené výši.
- Prodejce vystaví Kupujícímu fakturu – daňový doklad nebo prodejku – daňový doklad, je-li to obvyklé v obchodním styku nebo závazné na základě právních předpisů. Prodejce je plátcem DPH.
- V případě prodlení se zaplacením kupní ceny je Kupující povinen zaplatit Prodejci smluvní úrok z prodlení ve výši 0,3 % z dlužné částky za každý den prodlení.
- Kupující nabývá vlastnictví k věci úplným zaplacením kupní ceny.
V.
Práva z vadného plnění
- Práva a povinnost smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí zejména reklamačním řádem a ustanoveními § 1914 až § 1925 a § 2099 až § 2112 občanského zákoníku. Pokud je Kupující Spotřebitel, uplatní se rovněž ustanovení § 2158 až § 2174.
- Spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady v době 24 měsíců od dodání a převzetí zboží s výjimkou položek zvláště jmenovaných v nabídce a s výjimkou zboží použitého a zánovního, kdy lhůta činí 12 měsíců.
VI.
Doprava
- Způsob doručení zboží určuje Prodejce, není-li ve Smlouvě stanoveno jinak. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě požadavku Kupujícího, nese Kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
- Pokud není stanoveno jinak, cena nezahrnuje náklady na dopravu na místo určení. Doprava představuje zvláštní položky nabídky a vychází z Ceníku doplňkových služeb, uveřejněného na internetových stránkách Prodejce a se kterým je Kupující povinen se seznámit před uzavřením smlouvy.
- Prodejce poskytuje slevy týkající se dopravy s tím, že se tyto slevy nevztahují na zboží, na které již byla uplatněna sleva.
- V případě, že je z důvodů na straně Kupujícího nutné zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je Kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
- Při převzetí zboží od dopravce je Kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad, tyto závady neprodleně oznámit dopravci. V případě porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí Kupující zásilku od dopravce převzít. Podpisem dodacího listu Kupující stvrzuje, že zásilka zboží splňovala všechny podmínky a náležitosti a na případnou pozdější reklamaci ohledně porušení obalu zásilky nemůže být brán zřetel.
- Kupující je dále povinen bezprostředně při dodání překontrolovat spolu s dopravcem stav zásilky a je oprávněn odmítnout převzetí zásilky, jejíž stav není shodný se Smlouvou. Pokud takto poškozenou zásilku Kupující od dopravce převezme, popíše poškození v předávacím protokolu dopravce.
- Neúplnou nebo poškozenou zásilku je Kupující povinen oznámit Prodejci bez zbytečného odkladu e-mailem na adresu prague@ligne-roset.cz, a to ve lhůtě 7 dní. Kupující je rovněž povinen sepsat s dopravcem škodní protokol a tento protokol bez zbytečného odkladu zaslat e-mailem nebo poštou Prodejci. Dodatečná reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození zásilky nezbavuje Spotřebitele práva věc reklamovat.
VII.
Dodací lhůty
- Standardní dodací lhůta je 8 – 10 týdnů podle typu zboží a výrobce. Okamžikem, kdy lhůta začne běžet, je faktická úhrada zálohové faktury. Bližší termín dodání je uveden u jednotlivé položky zboží na internetových stránkách Prodejce.
- Konkrétní termín dodání je uveden v potvrzení objednávky.
VIII.
Montáž a manipulace zboží
- Pokud není stanoveno jinak, nezahrnuje kupní cena náklady na:
- vykládání zboží;
- standardní vynesení zboží;
- stěhování zboží;
- manipulace se zbožím;
- montáž zboží;
- odvoz a likvidace odpadu.
- Náklady na tyto činnosti tvoří samostatnou položku nabídky a vycházejí z Ceníku doplňkových služeb, který je k dispozici na internetových stránkách Prodejce.
- Standardním vynesením zboží se rozumí ruční vynesení zboží s nejvyšší hmotností 100 kg nejvýše do 4. nadzemního podlaží anebo vyvezení takového zboží výtahem bez omezení nadzemního podlaží.
- Nestandardním vynesením zboží se rozumí zejména vynesení, kde je nutné využití zvláštního zdvihacího zařízení (vysokozdvižných plošin, jeřábu apod.), vynesení do vyššího nadzemního podlaží než do čtvrtého či použití jiných způsobů vynesení zboží, které nelze fakticky provést standardním vynesením. Takové vynesení je předmětem samostatné nabídky.
- V případě jakékoliv následné změny objednávky položky dodání bude Prodejce oprávněn jednostranně prodloužit dodací lhůtu o přiměřenou dobu. V rozsahu, v němž jsou následně změněny jen části objednávky, se bude mít za to, že se v případě pochybností práva Prodejce na prodloužení dodací lhůty vztahují na celou objednávku.
IX.
Předání zboží a vynucené skladování
- Kupující je povinen zboží před převzetím prohlédnout a zaznamenat do Předávacího protokolu zjištěné zjevné vady a další nesrovnalosti. V případě drobných vad, které nebrání užívání zboží je Kupující povinen zboží převzít. Na skryté vady, které se projeví později, se vztahují záruční podmínky.
- V případě, že se dodávka skládá ze zboží od různých výrobců a s různými dodacími lhůtami, je Kupující povinen převzít dílčí dodávky, pokud se strany písemně nedohodnou jinak.
- Pokud ve smluvený termín dodání není možné z objektivních důvodů na straně Kupujícího zboží dodat, Prodejce uskladní zboží na svůj sklad a veškeré náklady na skladování budou účtovány Kupujícímu ve skutečné výši, pokud se obě strany předem písemně nedohodnou jinak. Prodejce je v takovém případě oprávněn požadovat poplatek za vynaložené náklady na uskladnění a náklady za samotné uskladnění ve výši 40,- Kč (slovy: čtyřicet korun českých) za 1 m2/položku/den uskladnění a dále je oprávněn od Smlouvy odstoupit. Prodejce poskytuje skladování zdarma po dobu nejvýše 14 kalendářních dnů.
- Pokud dojde k uskladnění dodaného zboží v místě plnění a instalace zboží je znemožněna bez zavinění Prodejce, považuje se toto za řádné dodání a Kupující je povinen zboží kvantitativně zkontrolovat a převzít – pokud se obě strany předem nedohodnou jinak. Tím není dotčen jakkoliv nárok vyplývající z reklamačního řízení.
- Nebezpečí škody přechází na Kupujícího převzetím zboží. Týž následek má, nepřevezme-li Kupující věc, ač mu s ní Prodejce umožnil nakládat.
X.
Závěrečná ustanovení
- Prodejce je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele.
- Je-li některé ustanovení VOP neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení se použije ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknuta platnost ostatních ustanovení.
- Případné spory mezi Prodejcem a Kupujícím lze řešit rovněž mimosoudní cestou. V takovém případě Kupující (Spotřebitel) může kontaktovat subjekt mimosoudního řešení sporu, kterým je například Česká obchodní inspekce.
- Uzavřením smlouvy mezi Prodejcem a Kupujícím nabývají tyto VOP účinnost mezi smluvními stranami a Kupující potvrzuje, že se seznámil s jejich obsahem, souhlasí s nimi a přijímá je.
- Tyto obchodní podmínky a smlouva samá jsou uzavírány v českém jazyce a rozhodné právo pro smluvní závazek a práva a povinnosti z něj vyplývající je právo České republiky. Rozhodným soudem se stanovuje soud dle sídla Prodejce.
- Informace o zpracování osobních údajů a reklamační řád jsou samostatnými dokumenty, které jsou k dispozici na webových stránkách Prodejce.
- Prodejce si vyhrazuje právo na změnu VOP, které nabudou účinnosti nejdříve dnem uveřejnění aktualizovaného znění VOP.
- Tyto VOP nabývají platnosti a účinnosti ode dne 06.08.2025.
Obchodní podmínky pro internetový prodej
I.
Obecná ustanovení
- BP Design, s.r.o., se sídlem U Prašné brány 1078/1, Staré Město, 110 00 Praha 1, IČO: 480 36 102, DIČ: CZ 480 36 102, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 15071 jako výhradní prodejce nábytku Ligne Roset pro Českou republiku (dále jen „Prodejce“) vydává v souladu s § 1751 a násl. Zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále jen „občanský zákoník“) tyto obchodní podmínky pro nákup zboží prostřednictvím internetového obchodu www.ligne-roset-praha.cz (dále také jako „OP“). Tyto OP jsou vyhotoveny v českém jazyce.
- V těchto OP se rozumí:
- Smlouvou kupní nebo jen Smlouvou smlouva uzavřená mezi Prodejcem, jako prodávajícím na straně jedné, a kupujícím, na straně druhé;
- Spotřebitelem každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s Prodejcem nebo s ní jinak jedná;
- Podnikatelem ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Za podnikatele je považován mj. pro účely ochrany spotřebitele také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele;
- Kupujícím spotřebitel nebo podnikatel, který uzavřel Smlouvu kupní s Prodejcem;
- Zánovním zbožím se rozumí zboží, které bylo Spotřebitelem vráceno do 14 dnů na základě práva na odstoupení od Smlouvy dle části VI. OP a nevykazuje známky vad či jiného poškození. Zánovním zbožím se rovněž rozumí zboží, které Prodejce má vystavené v obchodních prostorách;
- Distanční smlouvou je Smlouva uzavřená se Spotřebitelem dle § 1820 a násl. občanského zákoníku.
- Je-li smluvní stranou Podnikatel, řídí se vztahy pouze občanským zákoníkem, neužijí se ustanovení o Distančních smlouvách a dalších ustanovení týkajících se ochraně spotřebitele. Je-li smluvní stranou Spotřebitel, řídí se vztahy i zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“).
- Tyto OP jsou nedílnou součástí každého smluvního vztahu uzavřeného mezi Kupujícím a Prodejcem prostřednictvím Distanční smlouvy a určují a doplňují tak některé části jeho obsahu. Vztahy neupravené Smlouvou nebo těmito OP se řídí občanským zákoníkem. Odchylná ujednání Smlouvy mají přednost před těmito OP.
II.
Sdělení před uzavřením smlouvy
- Prodejce sděluje, že:
- pro Smlouvy uzavírané se Spotřebitelem prostřednictvím alespoň jednoho komunikačního prostředku, který umožňuje uzavřít Smlouvu bez současné fyzické přítomnosti stran, nebo uzavírané mimo prostor obvyklý pro Podnikatelovo podnikání, splnil vůči Spotřebiteli informační povinnost dle § 1820 odst. 1 občanského zákoníku, když mu před uzavřením smlouvy sdělil
- údaje o hlavních vlastnostech zboží nebo služby v rozsahu odpovídajícím použitému prostředku komunikace na dálku a povaze zboží nebo služby,
- údaje o své totožnosti,
- adresu sídla, telefonní číslo a adresu pro doručování elektronické pošty,
- adresu provozovny,
- celkovou cenu a náklady na dodání podle § 1811 odst. 2 písm c) a e),
- náklady na prostředky komunikace na dálku, pokud se liší od základní sazby,
- způsob platby, způsob a čas dodání nebo plnění a případně pravidla vyřizování stížností,
- podmínky, lhůtu a postup pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy, jakož i vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, pokud lze tohoto práva využít,
- údaj, že v případě odstoupení od smlouvy ponese spotřebitel náklady spojené s vrácením zboží, a jde-li o smlouvu uzavřenou prostřednictvím prostředku komunikace na dálku, výši nákladů spojených s vrácením zboží, nemůže-li být pro svou povahu vráceno obvyklou poštovní cestou,
- údaj, že při odstoupení od smlouvy po předložení žádosti o započetí plnění již v průběhu lhůty pro odstoupení podle § 1824a odst. 3 nebo podle § 1828 odst. 5 musí spotřebitel podnikateli poskytnout úhradu podle § 1834,
- údaj, že spotřebitel nemá právo odstoupit od smlouvy, je-li tomu tak, nebo údaj o tom, za jakých podmínek mu právo na odstoupení od smlouvy zanikne,
- údaj o existenci práv z vadného plnění, případně také o záruce za jakost, poprodejním servisu a jejich podmínkách,
- údaj o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku, má-li být Smlouva uzavřena na dobu neurčitou nebo má-li být závazek automaticky prodlužován,
- nejkratší dobu, po kterou budou trvat spotřebitelovy povinnosti ze Smlouvy, má-li být Smlouvou určena,
- údaj o povinnosti zaplatit zálohu nebo obdobnou platbu, je-li vyžadována a o jejích podmínkách,
- údaj o existenci, způsobu a podmínkách mimosoudního vyřizování sporů spotřebitelů včetně údaje, zda se lze obrátit se stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru.
III.
Uzavření smlouvy
- Prezentace zboží, kterou Prodejce provádí prostřednictvím internetových stránek www.ligne-roset-praha.cz, je návrhem na dodání zboží ve smyslu ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku, a to s výhradou vyprodání zásob nebo ztráty schopnosti Prodejce plnit.
- Pokud byla objednávka učiněna vůči vyprodanému zboží nebo zboží, jehož cenová nabídka je omezena pro zboží na skladě, k uzavření Smlouvy nedochází dle odst. 4. tohoto článku.
- Kupující pro objednání zboží využije a vyplní objednávkový formulář na stránkách internetového obchodu www.ligne-roset-praha.cz. Formulář obsahuje informace o:
- jménu,
- příjmení,
- obchodní firmě, pokud se jedná o Podnikatele,
- fakturační adrese,
- doručovací adrese, pokud je odlišná o čl. III. odst. 3 písm. c),
- e-mailové adrese,
- telefonním číslu včetně mezinárodní telefonní předvolby,
- identifikačním čísle osoby, pokud se jedná o Podnikatele.
- Odesláním objednávky Kupující prohlašuje, že se seznámil s těmito OP a Reklamačním řádem a že s nimi souhlasí. Po zaslání objednávky Prodejci není možné měnit údaje a informace v ní obsažené jsou považovány za správné.
- K uzavření smlouvy dochází okamžikem doručení objednávky Kupujícího Prodejci, pokud nedojde k uplatnění výhrady uvedené v odst. 1. tohoto článku. Objednávka Kupujícího je po svém potvrzení archivována Prodejcem za účelem splnění Smlouvy a další evidence.
- Prodejce po doručení objednávky Kupujícímu potvrdí přijetí objednávky a uzavření smlouvy, a to prostřednictvím informativnímu e-mailu na zadaný e-mail uvedený v objednávce. Spolu s tím Prodejce zašle rovněž OP a shrnutí objednávky.
- V případě zjevné chyby v kupní ceně zboží (tj. uvedení jiné kupní ceny, než je kupní cena pro tento druh/typ zboží obvyklá) bude Prodejce neprodleně kontaktovat Kupujícího, který učinil Objednávku, za účelem dohody o dalším postupu. Za zjevnou chybu v ceně je považováno například mylné uvedení prvních tří číslic na místo čtyř, zjevně nízká cena, a jiné zjevné chyby v psaní. Pokud nedojde k uzavření Smlouvy mezi Kupujícím a Prodejcem do 5 pracovních dní, má Kupující právo od Smlouvy odstoupit.
- Prodejce vylučuje dle § 1740 odst. 3 občanského zákoníku možnost přijetí nabídky s dodatkem či jakoukoliv odchylkou vznesenou Kupujícím.
- Kupující je povinen převzít objednané zboží a zaplatit jeho kupní cenu.
- Součástí plnění ze Smlouvy nejsou instalace zboží ani montáž, nevyplývá-li z konkrétní nabídky opak.
IV.
Platební podmínky
- Prodejce si vyhrazuje právo změny kupní ceny. Platná kupní cena je potvrzena Kupujícímu okamžikem potvrzení objednávky. Kupní cena je konečná, tj. včetně DPH, případně všech dalších daní a poplatků. Do kupní ceny nejsou zahrnuty další doplňkové služby, např. doprava nebo montáž, pakliže z konkrétní nabídky vyplývá opak. Prodejce je plátcem DPH.
- Případné slevy z kupní ceny zboží poskytnuté ze strany Prodejce Kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
- Kupující se zavazuje uhradit kupní cenu před převzetím zboží. Prodejce je oprávněn požadovat před dodáním zboží úhradu zálohové platby ve výši až 100 % hodnoty objednávky, a to prostřednictvím „Zálohové faktury – daňový doklad“. Po dodání zboží je hodnota zálohy odečtena. Kupující může uhradit kupní cenu
- platbou kartou online;
- platbou převodem na účet při dodání zboží na fakturu se splatností 7 dnů;
- platbou kartou či platbou v hotovosti v obchodních prostorách Prodejce.
- Společně s kupní cenou je Kupující povinen zaplatit Prodejci také náklady spojené s dodáním zboží (doprava, manipulace a montáž zboží, případně náklady na vynucené skladování) ve smluvené výši.
- Po připsání úhrady zálohové faktury Kupujícím na účet Prodejce bude v zákonné lhůtě 15 dní vystaven daňový doklad – faktura v elektronické podobě a zaslán na e-mailovou adresu Kupujícího zadané při objednávce.
- V případě prodlení se zaplacením kupní ceny je Kupující povinen zaplatit Prodejci smluvní úrok z prodlení ve výši 0,3 % z dlužné částky za každý den prodlení.
- Kupující nabývá vlastnictví k věci úplným zaplacením kupní ceny.
V.
Práva z vadného plnění
- Práva a povinnost smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí zejména reklamačním řádem a ustanoveními § 1914 až § 1925 a § 2099 až § 2112 občanského zákoníku. Pokud je Kupující Spotřebitel, uplatní se rovněž ustanovení § 2158 až § 2174b občanského zákoníku.
- Spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady v době 24 měsíců od dodání a převzetí zboží s výjimkou položek zvláště jmenovaných v nabídce a s výjimkou zboží použitého a Zánovního, kdy lhůta činí 12 měsíců.
VI.
Právo Spotřebitele odstoupit od Smlouvy
- Zakoupením Zánovního zboží nejsou dotčena práva z vadného plnění.
- Spotřebitel má dle § 1829 odst. 1 možnost odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží, nebo
- posledního kusu zboží, objedná-li spotřebitel v rámci jedné objednávky více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně;
- poslední položku nebo část dodávky zboží sestávajícího z několika položek nebo částí, nebo;
- první dodávku zboží, je-li ve smlouvě ujednána pravidelná dodávka zboží po ujednanou dobu;
- Možnost odstoupit od Smlouvy dle tohoto článku nevzniká Podnikateli.
- V případě, že má Spotřebitel zájem odstoupit od Smlouvy dle článku V. odst. 2, zašle Prodejci jednoznačné písemné prohlášení o odstoupení od Smlouvy. Spotřebitel rovněž může využít vzorový formulář. Tento dokument Spotřebitel může zaslat na adresu Prodejce, anebo na e-mailovou adresu prague@ligne-roset.cz.
- Využije-li Spotřebitel Prodejcův vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy, Prodejce Spotřebiteli potvrdí jeho přijetí, a to bez zbytečného odkladu.
- Spotřebitel nemůže odstoupit od Smlouvy dle § 1837 písm. d) v případě, kdy se jednalo o dodávku zboží vyrobeného podle požadavků Spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám.
- Odstoupí-li Spotřebitel od Smlouvy, vrátí mu Prodejce bez zbytečného odkladu všechny peněžní prostředky, které od něho na základě Smlouvy přijal, a to do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy. Prodejce peněžní prostředky vrátí stejným způsobem, jakým mu byly poskytnuty. Spotřebitel může zažádat o vrácení peněžních prostředků jiným způsobem jen tehdy, kdy o tom informuje Prodejce prostřednictvím prohlášení o odstoupení od Smlouvy (nebo vzorového formuláře) a pokud tím Prodejci nevzniknou další náklady.
- Prodejce není povinen vrátit peněžní prostředky dříve, než Spotřebitel zboží vrátí nebo prokáže, že zboží odeslal, podle toho, co nastane dříve.
- Náklady spojené s vrácením zboží jsou plně na straně Spotřebitele.
- Spotřebitel odpovídá Prodejci pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. V případě odpovědnosti Spotřebitele za náhradu za snížení hodnoty zboží, je Prodejce oprávněn jednostranně započíst nárok Spotřebitele na vrácení kupní ceny oproti náhradě za snížení ceny zboží.
- Pokud Spotřebitel již nemůže vrátit zboží tak, jak ho na základě Smlouvy získal, je povinen poskytnout peněžitou náhradu jako protihodnotu toho, co již nemůže být vydáno.
- Jsou-li spolu se zbožím poskytovány dary, je darovací smlouvy mezi Spotřebitelem a Prodejcem uzavřena s tím, že dojde-li k využití práva odstoupit od Smlouvy, darovací smlouva pozbývá účinnosti a Spotřebitel je povinen spolu se zbožím vrátit i poskytnuté dary.
VII.
Doprava
- Způsob doručení zboží určuje Prodejce, není-li ve Smlouvě stanoveno jinak. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě požadavku Kupujícího, nese Kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
- Pokud není stanoveno jinak, kupní cena nezahrnuje náklady na dopravu na místo určení. Doprava představuje zvláštní položky nabídky a vychází z Ceníku doplňkových služeb, uveřejněného na internetových stránkách Prodejce a se kterým je Kupující povinen se seznámit před uzavřením smlouvy.
- Prodejce poskytuje slevy týkající se dopravy s tím, že se tyto slevy nevztahují na zboží, na které již byla uplatněna sleva.
- V případě, že je z důvodů na straně Kupujícího nutné zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je Kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
- Při převzetí zboží od dopravce je Kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad, tyto závady neprodleně oznámit dopravci. V případě porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí Kupující zásilku od dopravce převzít. Podpisem dodacího listu Kupující stvrzuje, že zásilka zboží splňovala všechny podmínky a náležitosti a na případnou pozdější reklamaci ohledně porušení obalu zásilky nemůže být brán zřetel.
- Kupující je dále povinen bezprostředně při dodání překontrolovat spolu s dopravcem stav zásilky a je oprávněn odmítnout převzetí zásilky, jejíž stav není shodný se Smlouvou. Pokud takto poškozenou zásilku Kupující od dopravce převezme, popíše poškození v předávacím protokolu dopravce.
- Neúplnou nebo poškozenou zásilku je Kupující povinen oznámit Prodejci bez zbytečného odkladu e-mailem na adresu prague@ligne-roset.cz, a to ve lhůtě 7 dní. Kupující je rovněž povinen sepsat s dopravcem škodní protokol a tento protokol bez zbytečného odkladu zaslat e-mailem nebo poštou Prodejci. Dodatečná reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození zásilky nezbavuje Spotřebitele práva věc reklamovat.
VIII.
Dodací lhůty
- Standardní dodací lhůta je 2 – 10 týdnů podle typu zboží a výrobce. Okamžikem, kdy lhůta začne běžet, je faktická úhrada zálohové faktury. Bližší termín dodání je uveden u jednotlivé položky zboží na internetových stránkách Prodejce.
- Konkrétní termín dodání je uveden v potvrzení objednávky.
IX.
Montáž a manipulace zboží
- Pokud není stanoveno jinak, nezahrnuje kupní cena náklady na:
- vykládání zboží;
- standardní vynesení zboží;
- stěhování zboží;
- manipulace se zbožím;
- montáž zboží;
- odvoz a likvidace odpadu.
- Náklady na tyto činnosti tvoří samostatnou položku nabídky a vycházejí z Ceníku doplňkových služeb, který je k dispozici na internetových stránkách Prodejce.
- Standardním vynesením zboží se rozumí ruční vynesení zboží s nejvyšší hmotností 100 kg nejvýše do 4. nadzemního podlaží anebo vyvezení takového zboží výtahem bez omezení nadzemního podlaží.
- Nestandardním vynesením zboží se rozumí zejména vynesení, kde je nutné využití zvláštního zdvihacího zařízení (vysokozdvižných plošin, jeřábu apod.), vynesení do vyššího nadzemního podlaží než do čtvrtého či použití jiných způsobů vynesení zboží, které nelze fakticky provést standardním vynesením. Takové vynesení je předmětem samostatné nabídky.
- V případě jakékoliv následné změny objednávky položky dodání bude Prodejce oprávněn jednostranně prodloužit dodací lhůtu o přiměřenou dobu. V rozsahu, v němž jsou následně změněny jen části objednávky, se bude mít za to, že se v případě pochybností práva Prodejce na prodloužení dodací lhůty vztahují na celou objednávku.
X.
Předání zboží a vynucené skladování
- Kupující je povinen zboží před převzetím prohlédnout a zaznamenat do Předávacího protokolu zjištěné zjevné vady a další nesrovnalosti. V případě drobných vad, které nebrání užívání zboží je Kupující povinen zboží převzít. Na skryté vady, které se projeví později, se vztahují záruční podmínky.
- V případě, že se dodávka skládá ze zboží od různých výrobců a s různými dodacími lhůtami, je Kupující povinen převzít dílčí dodávky, pokud se strany písemně nedohodnou jinak.
- Pokud ve smluvený termín dodání není možné z objektivních důvodů na straně Kupujícího zboží dodat, Prodejce uskladní zboží na svůj sklad a veškeré náklady na skladování budou účtovány Kupujícímu ve skutečné výši, pokud se obě strany předem písemně nedohodnou jinak. Prodejce je v takovém případě oprávněn požadovat poplatek za vynaložené náklady na uskladnění a náklady za samotné uskladnění ve výši 40,- Kč (slovy: čtyřicet korun českých) za 1 m2/položku/den uskladnění a dále je oprávněn od Smlouvy odstoupit. Prodejce poskytuje skladování zdarma po dobu nejvýše 14 kalendářních dnů.
- Pokud dojde k uskladnění dodaného zboží v místě plnění a instalace zboží je znemožněna bez zavinění Prodejce, považuje se toto za řádné dodání a Kupující je povinen zboží kvantitativně zkontrolovat a převzít – pokud se obě strany předem nedohodnou jinak. Tím není dotčen jakkoliv nárok vyplývající z reklamačního řízení.
- Nebezpečí škody přechází na Kupujícího převzetím zboží. Týž následek má, nepřevezme-li Kupující věc, ač mu s ní Prodejce umožnil nakládat.
XI.
Závěrečná ustanovení
- Prodejce je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele.
- Je-li některé ustanovení OP neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení se použije ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknuta platnost ostatních ustanovení.
- Případné spory mezi Prodejcem a Kupujícím lze řešit rovněž mimosoudní cestou. V takovém případě Spotřebitel může kontaktovat subjekt mimosoudního řešení sporu, kterým je například Česká obchodní inspekce.
- Uzavřením smlouvy mezi Prodejcem a Kupujícím nabývají tyto OP účinnost mezi smluvními stranami a Kupující potvrzuje, že se seznámil s jejich obsahem, souhlasí s nimi a přijímá je.
- Tyto obchodní podmínky a smlouva samá jsou uzavírány v českém jazyce a rozhodné právo pro smluvní závazek a práva a povinnosti z něj vyplývající je právo České republiky. Rozhodným soudem se stanovuje soud dle sídla Prodejce.
- Informace o zpracování osobních údajů a reklamační řád jsou samostatnými dokumenty, které jsou k dispozici na webových stránkách Prodejce.
- Prodejce si vyhrazuje právo na změnu OP, které nabudou účinnosti nejdříve dnem uveřejnění aktualizovaného znění OP.
- Tyto OP nabývají platnosti a účinnosti ode dne 06.08.2025.
Poučení o právu na odstoupení od smlouvy uzavřené distančním způsobem
Právo odstoupit od smlouvy
Do 14 dnů máte právo odstoupit od této smlouvy bez udání důvodu.
Lhůta pro odstoupení od smlouvy končí uplynutím 14 dnů ode dne následujícího po dni, kdy:
- Vy nebo Vámi určená třetí osoba (jiná než dopravce) převezme zboží
- Vy nebo Vámi určená třetí osoba (jiná než dopravce) převezmete poslední kus zboží
- Vy nebo Vámi určená třetí osoba (jiná než dopravce) převezmete poslední položku nebo část dodávky zboží.
Odstoupit od této smlouvy můžete jakýmkoli jednoznačným písemným prohlášením adresovaným BP Design, s.r.o., se sídlem U Prašné brány 1078/1, Staré Město, 110 00 Praha 1 (například dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb nebo prostřednictvím elektronické pošty). Můžete použít přiložený vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, není to však Vaší povinností.
Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od této smlouvy, postačuje odeslat odstoupení od smlouvy před uplynutím příslušné lhůty.
Důsledky odstoupení od smlouvy
Pokud odstoupíte od této smlouvy, vrátíme Vám bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy nám došlo Vaše odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky, které jsme od Vás na základě smlouvy přijali, včetně nákladů na dodání (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku Vámi zvoleného způsobu dodání, který je jiný než námi nabízený nejlevnější způsob dodání). Pro vrácení peněžních prostředků použijeme stejný platební prostředek, který jste použil(a) pro provedení počáteční transakce, pokud jste výslovně neurčil(a) jinak. V žádném případě Vám tím nevzniknou další náklady.
Zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení od této smlouvy, zašlete zpět nebo je předejte na adrese Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1 (obchodní prostory Prodejce). Lhůta se považuje za zachovanou, pokud nám zboží odešlete zpět před uplynutím 14 dnů. Ponesete přímé náklady spojené s vrácením zboží. Odpovídáte pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k obeznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy
(vyplňte tento formulář a pošlete jej zpět pouze v případě, že chcete odstoupit od smlouvy)
Odstoupení od smlouvy
BP Design, s.r.o.
U Prašné brány 1078/1
Staré Město, 110 00 Praha 1
e-mail: prague@ligne-roset.cz
Oznamuji, že tímto odstupuji od smlouvy o koupi tohoto zboží.
Dne …………… jsem na Vašich internetových stránkách ligne-roset-praha.cz objednal zboží …………………………………...............................................v hodnotě ………..…............................... Kč. Objednané zboží jsem obdržel dne………............................. .
Na základě ust. § 1829 odst. 1 ve spojení s ust. § 1818 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, využívám svého zákonného práva a odstupuji od kupní smlouvy uzavřené distančním způsobem, která se týká výše uvedeného zboží, jež Vám zasílám zpět, a zároveň Vás žádám o poukázání kupní ceny ve výši ………................................Kč na můj bankovní účet číslo ……………………..................................... nejpozději do 14 dnů od doručení tohoto odstoupení od smlouvy.
Jméno a příjmení spotřebitele:
Adresa spotřebitele
Datum:
...........................................................................................
Podpis spotřebitele
